(*English version below*)

Papeleo para los estudiantes Incoming

BIENVENIDO A VALENCIA: ¿QUÉ DEBO HACER AHORA?

1) Al llegar a Valencia, tendrás que ir a la Oficina de Relaciones Internacionales (Blasco Ibáñez 13, sótano, 46010 Valencia) para registrarte y para que te den un carnet provisional de estudiante e información sobre la Universitat de València. También te darán un certificado de incorporación como estudiante extranjero con el que obtendrás descuentos en los cursos de español del Centro de Idiomas de la Universidad.

Para evitar colas y largos tiempos de espera, los estudiantes de intercambio puedes concertar una cita previamente, señalando la fecha y la hora. De esta forma evitarás las colas, muy frecuentes los días previos al inicio de cada cuatrimestre. En el correo que te mandarán desde Relaciones Internacionales para aceptarte te dirán también cómo concertar una cita.

Los estudiantes con cita previa serán atendidos conforme al horario seleccionado. El resto deberá coger un número en el dispensador del pasillo de la Oficina (seleccionando la opción “INCOMING STUDENTS”). Para asegurarte de que te atenderán ese mismo día es recomendable concertar una cita.

La Oficina de Relaciones Internacionales, así como la Secretaría de la Facultad de Filología, Traducción y Comunicación abren de lunes a viernes, de 9 a 14 h.

2) Una vez te hayas registrado, deberás ir a la Secretaría de la Facultad de Filología, Traducción y Comunicación. Allí es donde te prematricularás. Necesitarás dos fotos de carnet y una fotocopia de tu pasaporte o documento nacional de identidad para que te hagan el carnet de estudiante definitivo. Con este carnet podrás utilizar los servicios de la biblioteca y obtener descuentos (actividades deportivas, teatros, museos, etc.). También te darán un nombre de usuario y una contraseña para tu cuenta de correo electrónico y el resto de servicios online de la Universidad. Por último, te darán un recibo de 6,13 € en concepto de gastos administrativos que tendrás que pagar en Bancaja o en cualquier otro banco.

3) El coordinador de los programas de intercambio de tu carrera es quien te ayudará con todos los problemas académicos y quien deberá firmarte el contrato de estudios (Learning Agreement). Recuerda que deberás traer una primera propuesta ya firmada por tu coordinador de tu universidad de origen. El coordinador para Periodismo es Guillermo López. Cada coordinador tiene su propio horario de atención para alumnos, que podrá consultarse en el respectivo departamento.

MATRICULACIÓN

En tu universidad o facultad de origen te habrán informado de cómo formalizar tu matrícula en las asignaturas de la Universitat de València. La matrícula tendrá lugar normalmente una o dos semanas después de que hayan empezado las clases del cuatrimestre, de forma de que tengas tiempo para decidirte por las que más te interesen. Hasta esta fecha podrás asistir a todas las asignaturas que quieras. Recuerda que es obligatorio que al menos el la mitad de los créditos de los que te matricules tendrán que pertenecer a tu área de estudio. El resto podrá ser de otras carreras (dependiendo del número de plazas restante de cada facultad).

En esta entrada encontrarás más información sobre cómo matricularte.

PERMISO DE ESTUDIOS

Si vienes de un país extracomunitario y necesitas una visa para poder venir a España, la Oficina de Relaciones Internacionales te ayudará con este procedimiento. Encontrarás más información en este link (solo en inglés): http://www.uv.es/relint/eng/extr/inicial.htm

FIN DE LA ESTANCIA

Una vez se acabe tu estancia en Valencia, deberás recoger personalmente tu certificado de estancia en la Oficina de Relaciones Internacionales.

– – – – –

Paperwork for Incoming students

WELCOME TO VALENCIA: WHAT AM I SUPPOSED TO DO?

1. – When you get to Valencia you should present yourself at the International Relations Office in the Central Office (Blasco Ibáñez, 13, Bottom Floor, 46010 Valencia) to register your arrival and pick up a provisional student card and other important information about the University. You will also be granted a certificate of incorporation for foreign students with which you will obtain a discount for the Spanish course organized by the Language Centre (Centro de Idiomas) of the University of Valencia.

To avoid line-ups and wait times, exchange students may reserve appointments beforehand by selecting the date and time when you would like to come into the International Relations Office. Students who book an appointment would avoid wait times and crowds, which are commonplace in the days prior to the start of the academic session.

The International Relations Office will tell you how to reserve an appointment in the e-mail that you will receive, which informs you that you have been accepted as an exchange student in the University of Valencia.

Students without appointments will be attended by the International Relations Office according to the order determined by the ticket dispenser situated in the corridor of the Office. To take a ticket you must select the “INCOMING STUDENTS” option. However, we cannot assure that you will be tended to the same day, as our service capacity is limited. We thus recommend that appointments be made beforehand.

Hours of operation for the International Relations Office as well as the secretarial office of our faculty are from 9 to 14 from Monday to Friday.

2. – After having registered your arrival at the International Relations Office, you must go to the Secretarial Offices of the Facultad de Filología, Traducción y Comunicación, where you will be studying. This is where you will pre-enrol. You will need 2 passport-sized pictures and a photocopy of your passport or identification card so that your permanent Student Card can be generated. This card will entitle you to full library services and discounts (sports center, theatres, museums, etc). You will also receive a username and password for your University of Valencia online student account with which you will be able to access online services and your personal email account. You will also be given a bill (to be paid at Bancaixa or any other bank in financial institution for the amount of 6.13 Euros (administrative charges).

3. – The Exchange Coordinator for your field of studies will assist you with academic issues and the confirmation of your Learning Agreement. Remember that you must bring an initial proposal, signed by the academic coordinator from your university of origin. The coordinator for the Periodismo degree is Guillermo López. Academic coordinators have their own office hours for students. Hours of availability may be found at each coordinators respective department.

ENROLMENT

At your home university or faculty you would have been given instructions as to how to formalize your enrolment into the courses that you decide to take at the University of Valencia. This enrolment usually takes place one to two weeks after the beginning of classes so that students can be sure of the courses they wish to take at the University of Valencia. However you may attend all of the classes that interest you until your enrolment is formalized. Remember that is compulsory that students enrol in at least 50% of their credits in the same area of study and faculty to which you have accorded by your home university. The rest may fall under other areas (depending on the availability at each faculty).

You’ll find more informations about this process in the following post.

STUDY PERMITS

If you come from an extra-communitary country and have required a student visa in order to come into Spain, the International Relation Office will help you with the study permit procedure. You will find more information in the following link: http://www.uv.es/relint/eng/extr/inicial.htm

END OF ATTENDANCE

As you finalize your stay at the University of Valencia you should pick up you certificate of attendance personally at the International Relations Office.

Última actualización: 12 enero 2011